Ortadoğu Haber
Dünya'da ve Ortadoğu'da Güncel Haberler

Neden bütün kedicikler birbirine benziyor? İşte cevabı

Adnan Oktar ve grubuna yönelik soruşturma kapsamında tutuklandıktan sonra tahliye edilen ve örgüt içinde 30 yıl kalan Ayça Pars, yaşadıklarını anlattı. Pars, gruptaki kadınların neden birbirine benzediklerini de açıkladı.

Adnan Oktar grubunda 30 yıl yer alan Ayça Pars, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nca yürütülen soruşturma kapsamında tutuklandı. Etkin pişmanlıktan faydalanarak geçen hafta tahliye edilen Pars, örgüte nasıl girdiğini, neler yaşadığını ve cezaevinde geçirdiği zamanı anlattı.

Pars, 17 yaşında kolejde okuyan arkadaşlarıyla yazlıkta kalırken dini bilgiler anlatan ve o zaman “Adnancılar” olarak isimlendirilen bazı insanlarla tanıştığını belirterek, bir süre sonra Ortaköy’deki eve götürülerek Adnan Oktar’la tanıştırıldıklarını söyledi.

Çevrelerindeki kendilerine benzeyen insanların da dinle ilgilendiklerini görünce onlara güvendiklerini ifade eden Pars, şöyle devam etti:

“Yaşadığımız çevreden dolayı dinden biraz uzaktık. Ben dinimi öğrenmek, yaşamak istiyordum ama çevremde hiç kimse yoktu. Bir baktım burada böyle bir çevre var ben de inancımı bunlarla yaşamak istedim, hem çevremden kopmamış olup hem de dinimi yaşamak istiyordum.”

Dini konuları o zamanlarda çok merak ettiğini dile getiren Pars, “Yavaş yavaş, aşama aşama bu sistemin içine dahil oldum. Boğaziçi Üniversitesi matematik bölümünü kazanmıştım. Oradayken de o insanlar okula geliyordu. Sonra küçük küçük gruplara ayırdılar, biz de o gruplara dahil edilerek sürekli toplantılar yapılıyordu. O toplantılarda dini konular konuşuluyordu, ayetler ezberleniyordu.” diye konuştu.

“Herkesi tek tek seçerek gruplara ayırdı”

Pars, bu şekilde Adnan Oktar grubuna dahil olduğunu belirterek, “Okuldan mezun olduktan sonra mesleğimi yapmadım. Onların içindeyken ilk başta kitap çalışması için kütüphanelere girerek çeviri ve derlemeler yapıyorduk. Bu gruptakilerin, bir süre sonra çok kişiyle tanıştıkları gerekçesiyle evden dışarı çıkmaları, ailelerle görüşmeleri yasaklandı. Herkesi bu şekilde dış dünyadan kopartacak örgüt hiyerarşisinde yer alacak şekilde görevlendiriyorlardı” ifadelerini kullandı.

“Örgüt, 1990’ların ortalarından itibaren hiyerarşik bir yapıya büründü. O zaman birinci gruba ‘tebliğ grubu’ denildi. Bunlar, güzel kızlar ve ailesi etkin kişilerden oluşuyordu.” diyen Pars, Oktar’ın hiyerarşik yapı içinde herkesle görüşmediğini, “birinci grup” içinden seçtiği imamlar üzerinden diğer gruplara etki etmeye çalıştığını söyledi.

Pars, Oktar’ın herkesi tek tek seçerek gruplara ayırdığını, sonra da sadece 30-40 kişilik birinci grubun içindekilerle görüşmeye başladığını dile getirerek, örgüt içinde bir dönem toplu ayrılmaların yaşandığını, Oktar’ın ayrılan kişileri “münafık” olarak tanımladığını aktardı.

Oktar’ın bu kişilerle irtibat kurulmasını yasakladığını anlatan Pars, “Bunlara karşı sosyal medyada itibarsızlaştırma, hakaret etme, alay etme, hukuki olarak onları zor duruma düşürecek suç isnatları yapıldı. Hukukun açıkları kullanılıyor. Örgütten ayrıldıkları zaman gidebilecek bir kapıları olmasın diye özellikle erkek üyelerinin ailelerini iflasa sürükleyecek yöntemler izlendi.” dedi.

Pars, hiyerarşik yapı içinde “münafıklar”, “imamlar” gibi gruplar yaratıldığını belirterek, Oktar’ın da kendisini en büyük imam yani “Ulu’l emir” pozisyonuna getirdiğine işaret etti.

Örgütün bir üyesine suç işlettiğini veya suça karışmış birisiyle görüştürüp bu kişiyi kendisine bağladığını ifade ederek Pars, bu tarz yaptırımlarla insanların başlarına geleceklerden korktukları için örgütten ayrılamadıklarını belirtti.

“30 yıl sonra gelen bir özgürlük”

Pars, kendisinin de daha önce ayrılmak istediğini ancak başına geleceklerden korktuğunu belirterek, “Ben de şimdi açıklıyorum ama devletimizin kararlılığına inandığım için rahatlıkla konuşuyorum. Şu anda da bana sosyal medyadan saldırıyorlar ama vicdanen ben bunu yapıyorum.” dedi.

“Cezaevine girdikten sonra özgür oldum” diyen Pars, “30 yıl sonra gelen bir özgürlük. fiziksel olarak da kafa olarak da vicdanen de özgür oldum, çünkü vicdanımız baskı altındaydı, söylenen şekilde düşünme, Kuranıkerim’i söylenen şekilde yorumlamak zorundaydık. Şu anda vicdanen ve iradi olarak özgür olduğumu söyleyebilirim” görüşünü dile getirdi.

Bunları da beğenebilirsin